The advisor-advised relationship in a postgraduate thesis: the state of the art and the task of the thesis advisor

Keywords: Thesis, State of the Art, Discoursive Genre

Abstract

The state of the question, also known as the state of the art, could be considered as the gateway to a research paper. And, although it is true that the choice of a research topic should be taken more properly as such, the selection and evaluation of sources, as well as the results on the topic raised, which indicate the initial moment of the investigation regarding said topic, have a fundamental value for the subsequent design of the researcher and, therefore, for the trajectory and the final result of the work. Such inquiry not only determines the first steps in the construction of the theoretical-conceptual framework, which will delimit the analysis proposals chosen for the investigation, but it will mean marking the scope and expectations of the researcher; but, also, the limits of the thesis advisor's intervention in the thesis student's work.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Alejandro Caamaño Tomas, Universidad Autónoma Metropolitana
Profesor investigador del Departamento de Humanidades de la UAM Azcapotzalco. Licenciado en Filología Clásica en la Universidad de Santiago de Compostela, España, y doctor en Filología Hispánica en la Universidade da Coruña, España. Sus líneas de investigación son educación, lectoescritura, géneros discursivos y literatura medieval y renacentista femenina y de matrimonio en España.

References

Cordero G., Riera G., y Villavicencio M. (2015). Los géneros académicos en la universidad: la tesis como la escritura de la investigación. Revista Pucara, núm. 26, 193-220. Recuperado de https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/pucara/article/download/2601/1673/7469
González González, J. (1986). El proceso investigativo. San José, Costa Rica: Editorial Alma Máter.
Laverde-Rubio, E. (2010). El concepto de “original”. Revista Colombiana de Psiquiatría, Asociación Colombiana de Psiquiatría, vol. 39, núm. 3, Bogotá, pp. 601-609. Recuperado de https://www.redalyc.org/pdf/806/80619187011.pdf
Pérez Carrillo, Y. (2020). ¿Qué es el estado de la cuestión en un proceso de investigación (desde la mirada de estudiantes de licenciatura de la carrera de Sociología de la Universidad Nacional, Costa Rica). Repertorio americano, Segunda Nueva Época, núm. 30, 1-24. Recuperado de https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/repertorio/article/download/15500/21702
Published
2022-11-23
How to Cite
Caamaño Tomas, A. (2022). The advisor-advised relationship in a postgraduate thesis: the state of the art and the task of the thesis advisor. Revista Fuentes Humanísticas, 35(66), 139-146. https://doi.org/10.24275/EBMZ3993
Bookmark and Share