On-line PhD Tutorials in the Context of the COVID-19 Quarantine
Abstract
The purpose of this article is to show how, from the global quarantine imposed as a consequence of the COVID19 pandemic, an on-line tutorship methodology was generated. This not only enables the simultaneous interaction of a group of PhD thesis students with the director-tutor but also promotes the exchange, acquisition and collective building of knowledge that the writing a doctoral thesis requires.Downloads
References
Amossy, R. (2000). “El ethos oratorio o la puesta en escena de Aristóteles”. En: El arte de la retórica, Traducción al español, introducción y notas de E. Ignacio Granero, 2ª ed. Buenos Aires: Eudeba.
Aristóteles. (2005). El arte de la retórica. Buenos Aires: Eudeba.
Arnoux, E., Borsinger, A., Carlino, P., di Stefano, M., Pereira C. y Silvestri, A. (2004). La intervención pedagógica en el proceso de escritura de tesis de posgrado. Revista de la Maestría en Salud Pública, vol.3, (no.2), pp. 1-16.
Balester, V. (2016). ¿Cómo prepararte para una defensa oral de una tesis? Recuperado de: https://www.universia.net/ar/actualidad/orientacion-academica/como-prepararte-defensa-oral-tesis-1144413.html
Barthes, R. ([1966]1972). Critique et verité, Editions du Seuil, Traducido por José Bianco: Crítica y verdad. Buenos Aires: Siglo XXI.
Ciapuscio, G. (2007). Géneros y familias de géneros: aportes para la adquisición de competencia genérica en el ámbito académico. Recuperado de https://www.conicet. gov.ar
Cubo, L., Puiatti, H., Lacon, N. (2012). Escribir una tesis. Manual de estrategias de producción. Córdoba: Comunicarte. Lengua y discurso.
de Caso, G. (2011). Breve repaso histórico de la computación hogareña en la Argentina. Revista Iberoamericana de Ciencia, Tecnología y Sociedad-CTS, vol.6, (no.18).
García, S. (2018). Participación activa y valoración de los materiales didácticos en el éxito / fracaso académico en educación a distancia. Revista Hamut ́ay, vol.5, (no.2), pp. 34-48.
Maingueneau, D. (2002). “Problèmes d’ethos,” En: Pratiques Nº113/114, pp.55-67, Traducido y seleccionado por M. Eugenia Contursi para uso exclusivo del Seminario “Análisis del discurso y comunicación: Problemas de ethos.”
Martínez, A. (2009). Martínez, Angelita. “Seminario de Tesis: metodología para el análisis etnopragmático. En N. de Arnoux (coordinadora), Escritura y producción de Conocimiento en las carreras de Posgrado. Santiago Arcos editor: 259-286.
Martínez, A. (2019). La cultura como motivadora de sintaxis. Cuadernos de la ALFAL, vol.2, (no.11), pp.186-198.
Martínez, A. (2019a). Disidencias en la conformación de la gramática: el lenguaje inclusivo. Revista Heterotopías, vol.2, (no.4), pp. 1-16.
Martínez, A. (2021). La relevancia del discurso en la configuración de la gramática. El lenguaje inclusivo. En: M. C. Martínez Solís; E. Narvaja de Arnoux, A. Bolívar. Lectura y Escritura para aprender, crecer y transformar: 25 años de la Cátedra UNESCO. Ediciones RISEI. Recuperado de https://risei.org/editorial.
Miller, N. y Bricombe, A. (2004). Mapping research journeys across complex terrain with heavy baggage. In: Studies in Continuing Education, vol. 26 (no. 3),pp 405-417.
Romero, V., Palacios, J., García, S., Coayla, E., Campos, R., & Salazar, C. (2020). Distanciamiento social y aprendizaje remoto. Cátedra Villarreal, 8(1).
Vera Guadrón, L., & Vera Castillo, A. (2015). Desempeño del tutor en el proceso. TELOS. Revista de Estudios Interdisciplinarios en Ciencias Sociales, vol.17, (no.1), pp. 58-74.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
Fuentes Humanísticas is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) license.
Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work licensed under the Creative Commons Attribution license CC BY-NC-SA 4.0, which allows third parties to:
Share — copy and redistribute the material in any medium or format.
Adapt — remix, transform, and build upon the material.
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contribution under the same license as the original.
No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Authors may enter into other independent and additional agreements for the non-exclusive distribution of the published version of the article in this journal (e.g., placing it in an institutional repository) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
