School Itinerary of the Pandemic. Personal Recount of the Effects on Distance Learning during the Covid-19 Lockdown

Keywords: Pandemic, Covid-19, Learning, Teaching, Distance Education

Abstract

This is a testimony of the impact caused by the Covid-19 pandemic in educational and family settings and affairs, from the perspective of the teacher and the student: lockdown, distance learning, the isolation effects on family and school health. Was it a general deterioration/ cognitive impairment or a challenge to learn in some other way?

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Enrique López Aguilar, Universidad Autónoma Metropolitana
Hizo la Licenciatura en Lengua y Literaturas Hispánicas y la Maestría en Letras (Literatura española) en la Facultad de Filosofía y Letras de la UNAM; es narrador, poeta y ensayista y profesor e investigador en el Departamento de Humanidades de la UAM -Azcapotzalco desde 1980. Ha publicado 5 libros de cuento, 15 de poesía y 8 de ensayo, así como una antología del cuento mexicano contemporáneo, dos de la obra poética de César Rodríguez Chicharro y otra sobre el grupo de poetas hispanomexicanos. Preparó la edición de la obra poética de Manuel Durán, Federico Patán y Enrique de Rivas, y la de otros seis autores hispanomexicanos, con escasa poesía y obra inédita: Sextante

References

Cibergrafía

Organización Mundial de la Salud. (2021). Cronología de la respuesta de la OMS a la Co-vid-19. Recuperado de https://www.who.int/es/news/item/29-06-2020-covidtimeline [Consultado el 24 de mayo de 2021]

Román, J. A. (2021). Alumnos de la UAM califican con 6.2 el programa de educación a distancia, La Jornada (México). Recuperado de https://www.jornada.com.mx/notas/2021/01/28/sociedad/alumnos-de-uam-obtienen-6-2-de-calificacion-global-a-distancia/

UAM. (2021). Protocolo sanitario de la UAM. Recuperado de www.comunicacionsocial.uam.mx/covid-19/informacion/protocolo-sanitario-COVID-19-26-jun-20.pdf [Consultado el 29 de mayo de 2021]

Published
2022-01-08
How to Cite
López Aguilar, E. (2022). School Itinerary of the Pandemic. Personal Recount of the Effects on Distance Learning during the Covid-19 Lockdown. Revista Fuentes Humanísticas, 33(63), 13-24. https://doi.org/10.24275/uam/azc/dcsh/fh/2021v33n63/Lopez
Bookmark and Share