Challenges on Japanese digital revolution’s literature: New narratives and twitterature.

Keywords: Contemporary literature, Literary criticism, Literature and gender, Japanese literature

Abstract

The current Japanese digital explosion and the new literary creation and readers’ experience bound to it, show a series of realities clenched to an avant-garde modernity. This structure expresses it’s need for a renewal of classic literary and gender patterns and topics, which have served to academic scholars and editors from inside and outside the academic world, as a tool for analysis on the traditional book industry market.

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Author Biography

Raúl Pérez Hernández, Universidad de Salamanca
Miembro colaborador del GIR. Escritoras y Personajes Femeninos en la Literatura, así como del GIR. Humanismo Eurasia (HUME), ambos de la Universidad de Salamanca. Ha sido profesor invitado en la Universidad de Salamanca para el Máster en Estudios de Asia Oriental (2016 y 2017). Su investigación combina el estudio de los elementos arquetípicos femeninos con la realidad de género en la literatura japonesa contemporánea.

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Published
2020-11-18
How to Cite
Pérez Hernández, R. (2020). Challenges on Japanese digital revolution’s literature: New narratives and twitterature. Revista Fuentes Humanísticas, 32(60), 169-182. https://doi.org/10.24275/uam/azc/dcsh/fh/2020v32n60/Perez
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