Identity and cultural construction processes through the didactics of languages and cultures in Honduras

  • Teresa Leyva Asociación de Profesores de Francés de Honduras. Plural Organización para la Cultura.
Keywords: Identity, Culture, Language didactics, official programs, Honduras

Abstract

Exploration and analysis of methodological means and channels of transmission of identity and culture. The mediation of the latter and its development within the reality of bilingual education and linguistic policies in the educational system in Honduras.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bibliografía

Referencia 1

Castellotti, Véronique. La langue maternelle

en classe de langue étrangère,

France, cle Internationale, 2001.

Referencia 2

Conseil de la Coopération culturelle Comité

de l’éducation, Division des langues

vivantes. Cadre européen commun de

référence pour les langues: apprendre,

enseigner, évaluer. Division des politiques

linguistiques, Strasbourg, 2000.

Hemerografía

Referencia 3

Byram, Michael. “Langues et Identités.

Etude préliminaire. Langues de

scolarisation. Conférence intergouvernementale.

Langues de scolarisation:

vers un Cadre pour l’Europe”,

Strasbourg, 16-18 octobre, 2006.

Referencia 4

David, Lucas. “Carl Gustav Jung et la révolution

copernicienne de la pédagogie”,

Le Portique, núm. 18, 2006.

Cibergrafía

Referencia 5

Cerna, Mario. “Más de 700 centros bilingües

inician clases en Honduras”,

Diario el Heraldo, 4 de abril de 2014.

http://www.elheraldo.hn/pais/571

-214/mas-de-700-centros-biling

%C3%BCes-inician-clases-en-hondu

ras [consulta 9 de diciembre de 2015].

Referencia 6

Gay, G. Culturally Responsive Teaching:

Theory, Research, & Practice. New York,

Teachers College Press. http://www.

intime.uni.edu/multiculture/curricu

lum/culture/teaching.htm [consulta 5

de mayo de 2015]

Referencia 7

Lineas Generales. Sitio Oficial de Unesco.

http://www.unesco.org/new/es/me

xico/work-areas/culture/ [consulta 17

de noviembre de 2014]

Referencia 8

Erikson, E. H. “Identity crisis” in perspective.

E.H. Erikson. Life history and the

historical moment. New York, Norton,

http://www.haverford.edu/psyc

h/ddavis/p109g/erikson.identity.

html [consulta 17 de noviembre de

Referencia 9

Marco Común Europeo de Referencia para

las lenguas: aprendizaje, enseñanza,

evaluación. Consejo Europeo. 2000.

http://cvc.cervantes.es/ensenanza/

biblioteca_ele/marco/cvc_mer.pdf

[consulta 11 de octubre de 2015]

Referencia 10

Pantazi, Vassiliki. La valorisation de la

langue maternelle des élèves issus de

l’immigration en classe de langues vivantes.

http://www.frl.auth.gr/sites/c

ongres/Interventions/FR/pantazi.pdf

[consulta 5 de mayo de 2015]

Published
2017-06-16
How to Cite
Leyva, T. (2017). Identity and cultural construction processes through the didactics of languages and cultures in Honduras. Revista Fuentes Humanísticas, 29(54), 47-59. Retrieved from https://fuenteshumanisticas.azc.uam.mx/index.php/rfh/article/view/228
Bookmark and Share