Optimizing Methodology for Teaching Spanish as a Foreign Language in Tunisian Universities

Keywords: Didactic methodology, pedagogical strategies, teaching methods, teaching Spanish in Tunisia, tunisian universities

Abstract

The objective of this article is to improve the methodology used to teach Spanish in Tunisian universities. We will analyze current teaching methods and approaches and identify the limitations faced by both teachers and students. Based on this evaluation, we will propose more efficient pedagogical strategies to improve the quality of Spanish teaching. The implementation of these strategies will lead to greater success in language learning, as well as increased interest from students in studying Spanish in Tunisia.

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Author Biography

Yakoub Abidi, Universidad de La Manouba
Doctor en Literatura Española por la Universidad de la Manouba (Túnez) desde el 13 de enero de 2020 (máxima calificación por parte del tribunal). Título de tesis: Tristana de Benito Pérez Galdós y Eugenia Grandet de Honoré de Balzac: cuestión de interculturalidad. Ex Profesor de Filología Hispánica en la Universidad Central Privada de Túnez (Escuela de Letras, Artes y Ciencias de Comunicación). Ha obtenido una beca para hacer un Máster de Literatura Europea Comparada en la Universidad de Murcia (España) durante el curso 2013-2014, y luego otra para realizar una estancia de investigación doctoral (septiembre 2014 -marzo 2015) en la Universidad de Santiago de Compostela (España).

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Published
2023-12-08
How to Cite
Abidi, Y. (2023). Optimizing Methodology for Teaching Spanish as a Foreign Language in Tunisian Universities. Revista Fuentes Humanísticas, 35(67). https://doi.org/10.24275/QWLZ5789
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