Mobbing: Its Impact on Emotions

Keywords: Violence, Pathemization, Smiosphere, Academic Violence

Abstract

On the basis of subjective politics, this paper seeks to analyze the academic and administrative space-time as a Chronotope (Bajtin, 1989, Alejos, 2017), where various types various types of offenders, silent and active witnesses (Fuentes, 2014) exert semiotic-discursive violence on a subject or target in order to destroy it. Both the actions and emotions of the attackers and the “target subjects” produce a double pathemization (Charaudeau in Hadiar, 2006).

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Author Biography

Graciela Sánchez Guevara, Universidad Autónoma de la Ciudad de México
Doctora en Antropología. Líneas de investigación análisis del discurso, semiótica de la cultura y visual, pensamiento complejo y transdisciplinariedad, violencia y género. Publicaciones producto de investigaciones: Co-coordinadora del libro Miradas Críticas a la complejidad de la violencia universitaria, con Irene Sánchez Guevara. Editorial Fontamara. “La producción discursiva en torno al matrimonio homosexual: una lucha de resistencia en Revista Discurso y Sociedad. “(Des) cortesía y argumentación en el discurso de políticos (relaciones México-Cuba)” en coautoría con María Eugenia Flores Treviño, en Revista Textos en proceso. Stockholm, University. “Intersemiotic Translation from Rural/Biological to Urban/Sociocultural/Artistic; The Case of Maguey and Other Cacti as Public/Urban Decorative Plants.” En coautoría con José Cortés Z. Revista Razón y Palabra. Miembro del Sistema Nacional de Investigadores.  

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Published
2022-11-23
How to Cite
Sánchez Guevara, G. (2022). Mobbing: Its Impact on Emotions. Revista Fuentes Humanísticas, 34(65), 143-164. Retrieved from https://fuenteshumanisticas.azc.uam.mx/index.php/rfh/article/view/1095
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